Spis tren plei deg glad

spisdegglad@gmail.com

Telefon 977 99 603

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon

Made by Charlie Media

 

Blogg

Vil du komme i gang med løping og samtidig unngå skader?

February 10, 2019

Drømmer du om å løpe, men er usikker på hvordan du kommer i gang for å unngå vondter, plager og skader? Da anbefaler vi løpeprogrammet vårt som inkluderer skadeforebyggende øvelser.

 

 

Jogging - eller løping - er utvilsomt den mest effektive treningsformen for deg som vil ned i vekt, komme raskt i form og som vil trene akkurat når det passer deg.

 

Det er også den treningsformen jeg liker aller best. Jeg elsker å løpe i skogen - eller langs veien - med musikk på ørene.

 

Lett å få skader

 

Samtidig er løping den mest belastende treningsformen du utsetter kroppen din for, og skader opptrer hyppig spesielt for nybegynnere og for deg som ikke har løpt på lenge.

 

Vi har derfor utviklet et løpeprogram designet for deg som aldri har løpt - og for deg som ikke har løpt på noen år.

 

Du kan lese mer om programmet ved å klikke på lenken HER.

 

Treningsprogram for deg som vil komme i gang

 

Programmet tar hensyn til ditt utgangspunkt. Samtidig er det lagt opp slik at du får en progresjon og at du sakte, men sikkert blir bedre uten at du nødvendigvis pådrar deg skader.

 

Etter at du har gjennomført programmet, vil det være fullt mulig å løpe både fem og 10 kilometer i strekk.

 

Sko - din viktigste investering

 

I tillegg til å følge programmet, anbefaler jeg også at du kjøper deg nye løpesko tilpasset dine føtter og løpesteg.

 

Gå til en sportsbutikk hvor de har kunnskap om løpesko og lytt til rådene de har. Du bør selvsagt også prøve skoene, før du kjøper dem.

 

Når du starter løpeturene dine, bør du knyte løpeskoene godt. Dog bør du ikke stramme dem for hardt, slik at du får vondt i føttene underveis på turen.

 

Komfortable klær øker løpelysten min

 

I tillegg til gode løpesko, anbefaler jeg også at du trener i komfortable klær som både puster og transporterer fuktighet. 

 

Hvis du ikke har treningstøy, kan du kjøpe billig - og bra - i flere av kjedebutikkene. I tillegg har sportsbutikker et rikt utvalg av forskjellige merker.

 

Jeg er spesielt glad i treningsklærne fra Nike. De er ikke for dyre og de fungerer supert for meg. I tillegg har jeg prøvd merker som 2XU, Asics (min favoritt når det gjelder løpesko), Craft og flere andre. Men jeg faller alltid tilbake til løpetightsene fra Nike.

 

Lykke til med løpeturene.

 

PS: Jeg er ikke sponset!

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Arkiv
Please reload

Følg oss
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon