Spis tren plei deg glad

spisdegglad@gmail.com

Telefon 977 99 603

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon

Made by Charlie Media

 

Blogg

Er det på tide å gjøre det som kreves for å komme dit du vil?

 

Går du med planer om å endre livsstil, men har problemer med å komme i gang og gjøre det som kreves? Her får du tips og råd som hjelper deg i gang!

 

Livsstilsendringer er ikke gjort over natten. Det er med andre ord ikke for deg som gir opp lett, eller tenker at resultatene skal komme over natten.

 

Livsstilsendringer er heller ikke for deg som ser etter raske løsninger eller såkalte quick-fiks.

 

Hvis du virkelig ønsker å endre måten du lever på, kanskje fordi du vil gå ned i vekt, få mer energi, øke forbrenningen og få en bedre hverdag, må det langsiktig og langvarig jobbing til.

 

Tenker du at skippertak løser problemet?

Du må være villig til å legge ned den jobben som kreves hver dag, hver uke, hver måned. Skippertak er ikke løsningen.

 

Store endringer som å kutte ut alt søtt, slutte med det ene, det andre, det tredje og det fjerde og starte et treningsregime som tilsier trening hver dag, anbefales jeg definitivt ikke. Det kan hende det er bra for noen få, men for de aller fleste holder det ikke lenger enn et kvarter. Kanskje.

 

Så hva skal til, for virkelig å endre vaner slik at du kommer dit du vil?

 

Les om vårt program her

 

Sett deg mål – og delmål – som virkelig betyr noe for deg

Det viktigste er at du setter deg mål. Gjerne høye mål. Men realistiske mål. Og mål som betyr noe for deg. Derfor bør du tenke nøye etter. Er det viktig for deg å endre livsstil, eller er festen hver fredag og lørdag viktigere? Vil du egentlig gå ned i vekt, eller er det legen din som ønsker det mest av alt? Vil du få mer energi, eller vil du aller helst ligge på sofaen og se siste seriekampen med Manchester United i reprise?

 

Finn deg mål som virkelig betyr noe for deg. Som får gåsehuden til å reise seg. Som får tårene til å sprette.

 

For de aller fleste er ikke det å gå ned 10 kilo i vekt. For de aller fleste handler det om noe helt annet. Som for eksempel å ville bestige en fjelltopp, være med ungene på utflukter, delta i en konkurranse eller svømme med delfiner.

 

Så hva er ditt mål? Hvorfor vil du i ned i vekt?

 

Tenk om kiloene var kroner og øre du fikk – 1.000 kroner for hvert kilo du går ned?

Det kan være vanskelig å finne den indre motivasjonen. Kanskje er det lettere hvis du tenker på kiloene som penger. Selv er jeg gründer og lar meg motivere av å tjene penger. Men det er ikke pengene for pengenes skyld. Det er hva jeg kan gjøre med dem, som trigger meg. Og hva er det du kan gjøre når du oppnår din nye livsstil? Hva trigger deg?

 

Når det er på stell, vil du langt lettere prioritere de små stegene hver eneste dag, som gjør at du – over tid – når dit du vil.

 

Legg en plan – og følg deg!

Når du har funnet ditt store HVORFOR, er det på tide å legge en plan. HVORDAN vil du få til endringene du så gjerne vil for å nå dit du gjerne vil?

 

Jeg anbefaler at du får deg gode hjelpere. I Spis deg glad tilbyr vi et eget vektkontrollprogram som gir deg en suveren god starthjelp og drahjelp i hele tre måneder. Med på kjøpet får du matplan med oppskrifter, treningsplan og tilgang til vår personlige trener Irene Mårdalen.

 

For noen er det midt i blinken. For andre ikke. Kanskje trenger du helt andre hjelpere, som bistand fra kjæreste eller en venn? Kanskje det å sette seg mål sammen med noen andre, er det som skal til for deg?

 

Uansett: Erfaring viser at gode hjelpere øker sjansen for at du lykkes.

 

Med mål og gode hjelpere på plass, anbefaler jeg at du setter en startdato. Et skikkelig kick-off. Det trenger ikke være en mandag. Kanskje det absolutt ikke bør være en mandag. Kanskje det kan være i dag?

 

PS I morgen - torsdag 10 januar - har vi 20 prosent rabatt på vårt vektkontrollprogram. Vil du vite mer? Klikke her.

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Arkiv
Please reload

Følg oss
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon