Spis tren plei deg glad

spisdegglad@gmail.com

Telefon 977 99 603

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon

Made by Charlie Media

 

Blogg

Spis deg ned i vekt

August 1, 2017

 

Mat titt og ofte er en god metode for deg som vil varig ned i vekt.  Sjekk denne anbefalingen - kanskje den passer for deg?

 

Små og mellomstore måltider 5-6 ganger om dagen, gjør underverker for deg som vil ned i vekt. Med vår metode slipper du også å telle kalorier eller veie maten.

 

Ordet slanking kan du også glemme, for vår metode handler om å innføre tiltak som gir en ny livsstil. Noe du kan starte med i dag og leve med resten av livet. Til og med familien din, kan leve slik som deg.

 

Pulverkurer, dietter og telling av kalorier er endringer som alle får deg ned i vekt. Dessverre fører det sjelden til varig endring. Tvert i mot. Erfaringer viser at kiloene kommer tilbake raskt og gjerne flere enn da du først begynte kuren.



 

Spis flere måltider

Ved å spise flere måltider om dagen – gjerne 5-6 – holder du forbrenningen i gang og blodsukkeret stabilt. Samtidig er det lettere å spise mindre og sunnere.

 

 

Mange tror at det er slankende å hoppe over måltider. Det er det ikke. Studier har vist at de som spiser fem eller flere måltider daglig, har lavere kroppsvekt enn de som spiste færre måltider. Det selv om de spiste lik mengde mat per dag.

 

Flere måltider om dagen fører til at du lettere kontrollerer sulten, og at du av den grunn spiser mindre til hvert måltid. I tillegg unngår du overspising og også småspising av usunne alternativer som kjeks og sjokolade.

 

Start med frokost

Viktigst er det at du starter med frokost. Helst før det har gått èn time etter at du våknet.

 

Følg deretter opp med et lite mellommåltid før du spiser lunsj. Etter lunsj bør du planlegge et nytt mellommåltid før middag. Avslutt dagen med kveldsmat.



 

Mange har lært at de ikke bør spise kveldsmat. Vi anbefaler et lite måltid. Årsaken er at når du sover, går forbrenningen ned. Det er derfor ikke gunstig med et stort måltid rett før sengetid.

 

Likevel bør du ikke kutte ut kveldsmaten. Litt til kvelds, gjør deg godt.

 

Husk å skeie ut

Samtidig bør du skeie ut - litt - én dag i uken, hvis målet er å gå ned. Du vil kanskje bruke noe lenger tid på å gå ned i vekt. All erfaring og studier, viser dog at du har større sjans for å lykkes på sikt, hvis du tar én dag i uken med litt slakk.

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Arkiv
Please reload

Følg oss
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon