Spis tren plei deg glad

spisdegglad@gmail.com

Telefon 977 99 603

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon

Made by Charlie Media

 

Blogg

Står du i stampe - og går ikke ned?

September 17, 2017

 Irene Mårdalen er personlig trener og kostveileder. Hun eier Spis deg glad.

 

Opplever du at vekten står bom stille, til tross for at du spiser sunt og riktig? Fortvil ikke - det finnes råd.

 

Nesten uten unntak opplever jeg at du - en eller flere ganger på en vei mot et sunnere liv og lavere vekt - opplever at den forbaskede vektnålen står stille. At tallene på den digitale vekta ikke rikker seg, eller kanskje til og med gjør et lite hopp.

 

Det er helt naturlig og skyldes høyst sannsynlig at kroppen har vent seg til ditt nye liv. Ditt nye mønster. Dine nye vaner.

 

Gjør noen endringer

Det er derfor på tide å gjøre noen endringer igjen. Ikke nødvendigvis store. Men noen små forandringer må gjerne til for å få skuta på rett kjøl igjen. For at du skal fortsette å gå ned.

 

Hva må til, spør du kanskje? Jeg spiser allerede lite nok, kanskje? Eller: jeg gjør så godt jeg kan?

 

Det er mulig det, men jeg vedder på at du kan gjøre bedre. Du kan være flinkere. Du kan gjøre noe annerledes.

 

Vil du det nok?

Spørsmålet nå er om du vil? Om du har det i deg - det som kreves for å nå dit du vil. Og ikke minst: Om du vil dit nok.

 

For det begynner med målet ditt. Er det sterkt nok? Er det virkelig slik at du vil ned 10 kilo til? At du vil inn i den skjorta? At du vil kunne kle av deg på overkroppen med stolthet? Eller er det viktigere med pølse i brød på bensinstasjonen?

 

Er målet ditt sterkt nok - noe du virkelig vil - ja, da får du det til. Selv om du nå står i stampe.

 

Så hvordan få deg ut av hengemyra og opp til nye høyder igjen? Det vil si flere kilo som skal av.

 

Her får du noen råd:

 

1. Gå nøye igjennom hvordan du lever. Er du ærlig med deg selv? Har du spist sunt og lite nok til fortsatt å gå ned, eller har du faktisk skeiet ut i meste laget?

2. Gjør noen små forandringer i forhold til hvordan du lever i dag. Det kan være en halv brødskive mindre, litt mindre pålegg, en øl eller et vinglass færre i uka. Du vet best selv hvor du kan kutte

3. Beveg deg mer. Sitter du foran PCén i litt for mange timer i strekk? Står du når du snakker i mobilen? Parkerer du nærmest inngangen til matbutikken?

4. Vei deg bare én dag i uken

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Arkiv
Please reload

Følg oss
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon