Spis tren plei deg glad

spisdegglad@gmail.com

Telefon 977 99 603

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon

Made by Charlie Media

 

Usikker på hvor mye DU skal spise hver dag?

Bruksanvisning

Så mye

spiser du

til hvert

måltid

Pris: Kroner 39,-

Start dagen med  en solid frokost. Da kick-starter du forbrenningen din og får et stabilt blodsukker.

Vet du hvor mye du skal spise til hvert måltid? Få hjelp her!

For mange spiser for sjelden. Det fører gjerne til at du overspiser til de få måltidene du unner deg i løpet av en dag.

Ved å fordele maten du spiser på 5-6 måltider per dag, holder du forbrenningen i gang og blodsukkeret stabilt.

Enkelte hevder dog likevel at de holder blodsukkeret stabilt med få måltider, da avhengig av maten du spiser.

Fire hovedmåltider

Uansett er vår anbefaling at du spiser fire hovedmåltider; frokost, lunsj, middag og kveldsmat - samt 1-2 mellommåltider i løpet av dagen.

Da vil du oppleve at det er lettere å velge sunne alternativer - og at du totalt sett spiser mindre - enn hvis du spiser 1-3 måltider om dagen.

Frokost viktig

Frokosten er vårt viktigste måltid. Det har du kanskje hørt før? Årsaken er at du starter forbrenningen din og får et stabilt blodsukkernivå. Frokosten hjelper deg til å våkne, og komme godt i gang med dagens gjøremål.

​​

Er det uvant for deg å spise frokost, anbefaler vi at du trener på det. Spis et mindre måltid i starten - for eksempel et knekkebrød eller to - slik at du blir vant til å komme godt i gang på morgenen.

Innfør mellommåltider

Når frokosten er innarbeidet, er det på tide å innføre mellommåltider. Dette er måltider mellom frokost og lunsj og mellom lunsj og middag. Måltidene er små, men effektive fordi du opprettholder et godt blodsukkernivå.

Det fører til at du tenker klarere, har bedre konsentrasjon, er mer rustet for å ta avgjørelse. Du slipper å henge over pulten og lengte etter sofaen.

Få vår guide

Vi har laget en oversikt til deg over hvor mye du skal spise til hvert måltid - prosentvis. I tillegg har vi kommet med forslag til antall kalorier.

Hvor store mengder mat - det vil si antall kalorier - vi skal spise er individuelt. Det avhenger av vekt, kjønn, alder og ikke minst aktivitetsnivå.

Derfor bør du teste over tid hva som er 100 prosent mat for deg. Med vår veiledning, får du en guide.

Lykke til!