Spis tren plei deg glad

spisdegglad@gmail.com

Telefon 977 99 603

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon

Made by Charlie Media

 

Løping = effektivt

Løpeprogram for nybegynnere

12 ukers trenings-program

Pris: Kroner 199,-

Ønsker du å løpe - men aldri har gjort det før - eller ikke gjort det på flere år? Vi har laget et komplett nybegynnerprogram for deg.

Løping er verdens mest effektive treningsform - men du kan lett få skader.

Få - om noen - aktivitetsformer er så effektive og enkle som løping eller jogging. Det eneste du trenger er et par gode løpesko og komfortable klær.

Du kan knyte på deg skoene uansett hvor du er i verden - i storbyer, på landet, på fjellet ja, til og med på øyer - vel vitende om at du starter en effektiv og helsebringende treningsøkt.

Skaderisiko

Samtidig er det høy risiko for å bli skadet. Løping er belastende for kroppen. Det er lett å løpet på deg belastningsskader som betennelser og vondter i hofter og knær.

Det lønner seg derfor å starte forsiktig. Det betyr at du begynner i et tempo tilpasset deg og med en lengde på økten som du også tåler.

De aller fleste starter med en variasjon av jogging og gåing. Gå blant annet i motbakker.

Unngå også for høy intensitet. Start med turer hvor du fint klarer å holde en samtale i gang, mens du løper.

Velg godt utstyr

Du trenger ikke gjøre store investeringer for å løpe. Gode sko - som passer dine føtter og løpesteg - er din viktigste investering.

I tillegg anbefaler vi komfortable klær. Det finnes en rekke merker på markedet og du får god hjelp i de fleste sportsbutikker.

Hvis du ikke er villig til å legge mange penger i gode klær, har det kommet outlets med fantastisk utvalg av treningstøy.

10 gode grunner til å løpe

  1. Du får en såkalt hjerneboost: Løping styrker hjernen fordi blodomløpet forbedres. Angivelig får du også bedre hukommelse og rreduserer risikoen for Alzheimers

  2. Forebygger hjertesykdom: Blodtrykket senkes, risikoen for diabetes blir mindre og du holder deg slankere

  3. God form: Løping er den aktiviteten hvor du forbrenner flest kalorier

  4. Forebygger stress og angst: Ja, det er bevist :)

  5. Færre menstruasjonssmerter: Det bør være god nok grunn i seg selv....

  6. Du lever lenger - også bevist

  7. Reduserer risikoen for depresjon - igjen; bevist!

  8. Du blir mer utholden

  9. Du blir sterkere

  10. Du blir glad!